Effektiv og forebyggende elastiktræning

Nem og effektiv træningspartner

Den fylder og vejer næsten ingenting, og så er den utrolig effektiv. Bedre træningspartner skal man lede længe efter. En træningselastik kan bruges til at træne og styrke alle de vigtige muskelgrupper i din krop og det behøver blot være få minutters daglig træning. Få minutters daglig elastiktræning er nemlig et effektivt og dokumenteret middel til at reducere nakkesmerter og ømme muskler. Brug træningselastikken fra Vicuras et par gange om dagen og træn dig til en stærk og sund krop.

Vicuras giver dig her 3 gode og forebyggende øvelser, så du kan komme godt i gang med din elastiktræning.

   

#1 Boksetræning

  • Før elastikken om på ryggen omkring skuldrene. Hold fast i begge ender og sørg for at du mærker modstand.
  • Boks ud i luften skiftevis med højre og venstre arm 20 gange.
  • Pas på du ikke rammer noget eller nogen.

 

#2 Skulderblads-stræk

  • Forkort elastikkens længde til din skulderbredde og hold armene strakt foran kroppen.
  • Træk armene ud til siden og bagud til elastikken rammer brystkassen. Fornem, at skulderbladene klemmes tættere mod hinanden.
  • Før armene kontrolleret tilbage igen og gentag 8-10 gange.
  • Hold albuerne let bøjede under hele øvelsen.

   

#3 Krum og svaj

  • Før elastikken om på ryggen omkring skuldrene. Hold fast i begge ender og sørg for at du mærker modstand.
  • Bøj dig forover så du krummer ryggen, mens du fører begge arme frem foran dig og bøjer hovedet.
  • Bøj dig bagover så du svajer ryggen, mens du fører armene ud til siderne og ser op i loftet.
  • Gentag 8-10 gange.

Ovenstående elastiktræning kan nemt laves på kontoret sammen med dine kolleger. Inden frokost kan i f.eks. bruge 10 minutter på øvelserne eller også kan i sætte en fælles alarm på et foretrukket tidspunkt. På denne måde får i også et sundt afbræk fra computerskærmen og kommer op at stå. Variation er nemlig også nøgleordet til en sundere hverdag.

 

Bliv kontaktet
Vil du høre mere?
Send en mail