Nyheder & inspiration

  • massage
    LÆS MERE
    Derfor er massage så godt for dig
    24. november 2017
    Massage er en ældgammel behandlingsform, hvor man påvirker kroppen, eller dele af kroppen, ved strygning, tryk, ryk, stræk eller vrid. Behandlingsformen kan afhjælpe muskelspændinger, trætte og ømme muskler, musearm, museskader, arbejdsskader, spændingshovedpine og meget mere. Listen er lang, hvilket også er grundet til, at massage har vundet stort indpas i nyere tid og blevet utrolig populært.
  • skiferie
    LÆS MERE
    Træn dig klar til årets skiferie
    7. november 2017
    Har du booket årets skiferie? Så er det nu, at din krop skal forberedes, så du får den bedste oplevelse på pisterne - og frem for alt undgår at afbryde ferien for tidligt.
  • LÆS MERE
    Hold dig sund med D-vitamin i den kolde tid
    2. november 2017
    Mindre sol og koldt vejr påvirker vores sundhedstilstand. Det stiller krav til at vi gør en indsats for at holde os raske og velfungerende henover vinteren.
  • udendørs træning
    LÆS MERE
    Hold fast i udendørs træning på trods af regn, vind og kulde
    19. oktober 2017
    Når vejret begynder at blive koldere, er det fristende at trække indendørs, tænde op i pejsen og hygge med nybagte boller og varm kakao. For at det skal kunne lykkes uden at vægten stiger, er det vigtigt at holde fast i træningen.
  • elastiktræning
    LÆS MERE
    Effektiv og forebyggende elastiktræning
    25. september 2017
    Den fylder og vejer næsten ingenting og så er den utrolig effektiv. Bedre træningspartner skal man lede længe efter. En træningselastik kan bruges til at træne og styrke alle de vigtige muskelgrupper i din krop og det behøver blot være få minutters daglig træning.
  • LÆS MERE
    Den bedste stilling er...
    18. september 2017
    Kroppen vil helst bevæge sig. Siden vi var hulemænd og kvinder, var bevægelse en fast del af den daglige overlevelse. Vi skulle på jagt og ud at samle rødder, bær og brænde. Vi skulle finde vand og et sikkert sted at sove. Det var ikke unormalt at gå eller løbe 10, 15 eller endda 20 km. om dagen. Dengang fandtes ingen sofaer, Netflix, smartphones eller Pc’er.
  • LÆS MERE
    Stolte bidragsydere til Dustins medarbejdertrivsel
    15. september 2017
    I starten af september blev Analyse Helse distribueret med dagbladet Børsen, og heri blev der bragt en spændende artikel om medarbejdertrivslen hos Dustin, og hvilken værdi de rigtige sundhedsfremmende ydelser tilfører virksomheden. Massageordningen hos Dustin startede i januar og opererer som en in-house løsning, hvor Vicuras har et fast behandlingsrum ude på arbejdspladsen. Og massageordningens har bestemt været en succes.
  • LÆS MERE
    Stor sundhedskampagne i København
    1. september 2017
    Torsdag d. 24 august blev kampagnen "#iselecttocare"skudt i gang. Hvis du undrer dig over, at der lå et postkort fra Vicuras i din cykelkurv, et postkort på bænkene inde i byen eller postkort hængende ved busstoppesteder, er det bare os.
  • LÆS MERE
    Korriger din sovestilling og bliv fri af smerter
    14. august 2017
    Vi sover ca. 6-8 timer i døgnet og søvn og sovestilling er altafgørende for vores generelle sundhed. Dårlig søvn kan påvirke immunforsvaret, gøre os syge og gøre os stressede. Derfor giver det god mening at se på hvordan man ligger bedst og heraf forbedre sin sovestilling. Særligt hvis vi har gener og smerter i muskler og led, er det relevant at se på om noget kan gøres anderledes. Flere af de problemer vi oplever i vågen tilstand kan forbedres mens vi sover.
  • LÆS MERE
    Stram op og styrk din core med en hulahop ring
    26. juli 2017
    Du har nok prøvet at bruge en hulahop ring før. Det er de færreste, der ikke har set en før og de bliver ofte forbundet med et sjovt legetøj. Men det er også sjov træning. Der findes mange maveøvelser til en flot og trænet mave, men de kan hurtigt blive kedelige i længden. Med en hulahop ring med vægt kan du have det sjovt, mens du træner din mave og virkelig se resultater.
  • LÆS MERE
    Brug bolden til nem selvmassage
    24. juli 2017
    Tennisbolde er med sin hårde kerne et perfekt redskab til at massere sig selv, arbejde med myoser i kroppen og forebygge smerter. Selvmassage bryder den neurologiske og biokemiske feedback mekanisme, som opretholder muskelsammentræninger. Samtidig forbedrer selvmassage gennemstrømningen, som har været hæmmet af det sammentrukne væv, samt strækker de knudrede muskelfibre i myosen.
  • LÆS MERE
    En APV skal i spil på en ny måde
    12. juli 2017
    Forandring er et vilkår i virksomheder i dag og deraf er det vigtigt at tage en APV (arbejdspladsvurdering) op på ny. Det nye er, at vi har udviklet os væk fra at se på om den enkelte medarbejder er robust og dermed kan trives med en organisation i forandring. Vi har nu udviklet os hen imod at undersøge om virksomheden er robust og kan bevare og udvikle medarbejdernes trivsel midt i forandringerne.
  • LÆS MERE
    Ny rapport om arbejdsmiljø og helbred i Danmark
    7. juli 2017
    Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA) har netop udgivet rapporten "Arbejdsmiljø og helbred 2016", som er baseret på et spørgeskema sendt til mindst 50.000 personer.
  • Ergonomi hjælp til muse arm og tennis albue
    LÆS MERE
    Sådan kommer du smerter i lænden, nakken og armene til livs
    5. juli 2017
    Listen er lang, når vi snakker smerter grundet dårlig ergonomi. Nakke- skuldersmerter, lændesmerter, underarmssmerter, hovedpine, hævede ben eller snurren og sovende fornemmelser i fødderne, samt problemer med at holde koncentrationen. Alle er tegn på at din krop er uhensigtsmæssigt belastet på arbejdspladsen. Massage og øvelser kan give umiddelbar lindring, men hvis dine arbejdsstillinger belaster kroppen uhensigtsmæssigt, kan det sammenlignes med at tisse i bukserne for at holde varmen.
  • LÆS MERE
    Glem ikke glæden og fællesskabet ved sund kost
    28. juni 2017
    Kost fylder meget i vores hverdag. Mange af os er blevet så optagede af diæter og lynkure, at glæden og fællesskabet ved maden forsvinder. Nylig forskning peger på at det kan blive så sundt - at det bliver usundt.
  • lændesmerter
    LÆS MERE
    7 øvelser på 7 minutter til lindring af lændesmerter
    19. juni 2017
    Lændesmerter. Ordet ringer en klokke hos de fleste. Uanset om man arbejder med hårdt fysisk arbejde, eller man sidder det meste af arbejdsdagen foran en computerskærm, så oplever mange ømhed og smerter i lænden i løbet af arbejdsdagen. Udtrækning og fysiske øvelser er noget alle bør øge fokus overfor, uanset hvor aktiv du er på og uden for arbejdspladsen.
  • LÆS MERE
    Styrk din ryg og mave med Fidget Spinners
    19. juni 2017
    Fidget spinner træning? Ja, du hørte rigtigt nok. For tiden er det umuligt at komme udenom de sjove, farverige og lysende Fidget Spinners. Men hvorfor skulle man stå stille og lave tricks med sin Fidget Spinner, når man kan bruge dem aktivt? Kombiner legen med træning og styrk din ryg og mave, mens du har det sjovt.
  • Kvinde på seng
    LÆS MERE
    5 nemme og forebyggende fodøvelser på under 20 minutter
    8. juni 2017
    Det hele starter nedefra og op. Selvom du måske ikke tænker over det, så er dine fødder væsentlige bidragsydere til din generelle sundhed. Derfor er det vigtigt at du har fokus på det hårde arbejde dine fødder bliver udsat for hele dagen.
  • Massageordning fra Vicuras
    LÆS MERE
    Hvorfor skal du vælge en massageordning fra Vicuras?
    7. juni 2017
    Hos Vicuras er vi opmærksomme på, hvorfor jeres virksomhed skal vælge en massageordning. Også hvorfor i skal ansætte netop Vicuras til at løfte sundheden og tilfredsheden hos jeres medarbejdere. Men ved I det også?
  • LÆS MERE
    Sådan bruger du dit hæve/sænkebord og kontorstol korrekt
    31. maj 2017
    Der er præstige i at fokusere på det sunde arbejdsmiljø. Vi ser at virksomheder bruger mange penge på ergonomisk tastatur, kontorstole og hævesænkeborde. Medarbejderne sætter stor pris på de lækre møbler, men det kan være vanskeligt at få ændret gamle vaner og få dem brugt hensigtsmæssigt i hverdagen.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close